יום חמישי, 16 ביוני 2011

על היחסים בין מזכירות לעו"ד – חלק שני או – An ode to the Secretary.

הואיל ובחלק הראשון התמקדתי בכל הרע בעולם המזכירות (וכוח העזר בכלל) במשרדי עו"ד, אז בחלק הזה אתמקד בטוב. רק הערה - ככלל, אני לא מתכוון לנקוט בשמות בבלוג הזה (במיוחד כשאני מציין דברים רעים). לצערי, הכלל הזה חל גם במקרה בו אני כותב דברים טובים על סוגים מסויימים של אנשים (או אנשים בכלל).
כמו שכתבתי בעבר, נתקלתי במהלך שנות עבודתי בערב רב של מזכירות, אלה חולקו לארכיטיפוסים שונים ולמרות שבערך 90% מכל המזכירות שנתקלתי בהן היו שייכות לארכיטיפוסים השליליים היו כמה שהוכיחו שאפשר גם אחרת, בלי תככנות, בלי לזמום ובלי להתחמק מעבודה ואחריות. לאלו ברצוני לשיר הלל (תוך ביאור 2 ארכיטיפוסים של מזכירות)...

היעילה – בארכיטיפוס הזה נתקלתי במשרד הראשון שעבדתי בו. היא יודעת את העבודה, איכפת לה שהעבודה תתבצע בצורה איכותית, נקייה ומהירה (לפעמים על חשבון קשרי אנוש). היא מתייחסת בכבוד (הראוי) למי שהיא עובדת איתו ודורשת (ובד"כ מקבלת) כבוד בהתאם. היא תעשה מה שביקשת בזמן שביקשת ואתה יכול להיות בטוח שזה יתבצע על הצד הטוב ביותר.

האיכפתית – להבדיל מהיעילה, שממוקדת על המקצועיות ואיכות העבודה (שלה ושל עו"ד עימו היא עובדת) האיכפתית ממקדת את עניינה בעו"ד עימו היא עובדת. תוך כדי כך היא משקיעה את מירב מאמציה כדי שלעורך הדין שעובד איתה יהיה הכי נוח שרק אפשר לעבוד איתה. הרבה פעמים זה פשוט נובע מטוב לב (וחשוב לי להבחין בין זה לבין לקקנות תחת פשוטה, האיכפתית תהיה איכפתית גם כלפי עורך הדין הכי זוטר שעימו היא עובדת ולא רק כלפי השותפים והיא עושה את זה כי באמת איכפת לה).

ועכשיו [עוד] מילה טובה אחת [ממוענת למזכירה שהכי נהניתי לעבוד עימה ואני מתגעגע אליה עד היום]...

אני לא יודע אם את קוראת את הבלוג הזה אבל רק רציתי להגיד לך שהיה לי כיף נורא לעבוד איתך, עזרת לעשות את העבודה המוטרפת (והקורעת) שלי במקום ההוא לנסבלת. ובכלל – היית בן אדם [ואתם הקוראים, לא יודעים כמה זה נדיר לפגוש בבן אדם במשרד עורכי דין]. בנוסף, היית אות ומופת למקצועיות ולאנושיות ואני מאחל לך רק טוב בהמשך חייך – כי מגיע לך רק טוב. תמשיכי לעמוד איתן.

פריזB


לאור כך – אני מקדיש את התמונה הבאה לך:

 צולם ב- d7000
f/5.6, 1/800s

תגובה 1:

  1. עוד פוסט משעשע. מה שכן, אני חושב שהן נקודות האור במשרדים במקרים מסוימים. משרד עו"ד שעבדתי בו לפני כמה שנים הכיל בתוכו מזכירה בת 50 בערך, מקסימה, אימהית, שכולם נהנו מחברותה. למזלי היא עדיין עובדת שם, ממש לא הייתי רוצה לראות אותה מאבדת את עבודתה בגלל קשיי המשרד.

    השבמחק