יום שלישי, 3 בינואר 2012

הגיגים על הקמת חברה

בגלל שהפוסט הבא מתעכב קלות באשמת מי שאמורה לשתף פעולה איתי עליו, החלטתי לתקוף אתכם בהגיגים על הקמת חברה;

מעטים עורכי הדין המסחריים שלא עשו זאת מעולם...
באים אלייך אנשים עם תקוות וחלומות, חושבים שהם ישנו את העולם, מתרופות אנטי ויראליות דרך מוצר שיעזור לטפל ברעב העולמי וכלה בחברה שתטפל בפן אבטחת האיכות של הימורים באמצעות הסלולר. בואו נהיה כנים - אולי אחת מתוך 50 באמת תעשה משהו.
ואז העניין מתחיל להסתבך ואנשים מבינים למה כולם שונאים עורכי דין...
אני נתקלתי בכמה "מאסטר" סיטואציות כשליוויתי הקמה של חברות שונות והחלטתי לשתף (אתם מוזמנים להוסיף סיטואציות שאתם נתקלתם בהן):

  1. אני אציל את העולם:
    היזמים באים חדורי מוטיבציה (בדרך כלל צעירים), הם רוצים להקים חברה והם לא מבינים למה אתה, העו"ד, מכריח אותם לשבת ולהתקטנן על מה כל אחד יעשה בחברה, מה יקרה אם אחרי שנה וחצי הם רבים, כמה כל אחד מהם יקבל בחברה ואיך הם ייפרדו בלי לפרק את היצור הזה שהם מייצרים עכשיו, אישיות משפטית נפרדת ("הא?" "מה זה לעזאזל?").
  2. הבאתי את אבא:
    היזמים חסרי ניסיון, אבל הם מביאים איתם את אבא/דוד/סבא שלהם, שהוא כבר הקים חברה פעם אחת (בזמן המנדט) והוא לא מבין בשביל מה צריך את כל עורכי הדין האלו. הרי כשהוא הקים חברה הוא שילם 40 גרוש למעאכר שעמד ליד רשם החברות. המעאכר נתן לו תקנון כתוב מראש (באנגלית - הרי זה היה בזמן המנדט) שהוא מילא בו בכתב יד את מה שהיה צריך למלא, הוא שילם עוד כסף לרשם החברות, שם טביעת אצבע (כי לא ידעו לכתוב) ומאז החברה שלו מתפקדת (אם הוא היה טורח לבדוק באתר של רשם החברות, הוא היה מגלה שהוא חייב 30 אלף שקל על אגרות שלא שילם, ושהדו"ח השנתי שצריך להגיש לרשם כל שנה לא הוגש מעולם, אבל כשתגיד לו את זה, הוא יסתכל עלייך כאילו שנפלת מהשמיים).
  3. דבר עם העו"ד
    ויש את המקרים הכי פשוטים - כשאתה מייצג צד אחד בעסק ויש צד שני (שמיוצג גם כן) ואז עורכי הדין (אם הם בני אדם עורכי דין (עורכי דין הם לא בני אדם) הגיוניים ונורמאליים) מצליחים להגיע בינם לבין עצמם למשהו שלא "דופק" אף אחד מהלקוחות ומצליח להגן, באופן יחסי על זכויות כ"א מהלקוחות שלהם. הבעיה העיקרית עם הנושא הזה הוא שעורכי דין שוכחים לפעמים שהם לא הלקוח. ושאם הלקוח רוצה משהו - עורך הדין יכול רק לייעץ, המילה האחרונה היא של הלקוח, לא משנה כמה אתה דופק על השולחן.
 לסיכום - אני שונא עורכי דין שחושבים שהם הלקוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה